Jumaat, 4 Januari 2019

Bila Umur Menginjak Satu Angka Lagi


Assalamualaikum dan Hai!

Hari ini umur saya menginjak satu angka lagi! 

Syukur alhamdulillah.

Ada orang tak sampai angka macam saya. Macam anak-anak murid saya yang pergi dahulu sebelum saya.

Bila dah berumur ni, mulalah terfikir "apa yang dah aku lakukan?"

Pernah tak korang terfikir benda yang sama?

Bila saya ter flashback, datanglah perasaan menyesal.

Menyesal.

Namun, mengikut kata Gary Vee (mentor saya), menyesal itu bukanlah satu benda yang bagus pun. Menyesal itu racun!

Macam dalam tulisan saya sebelum ini Barang Yang Lepas Jangan Dikenang menyesal hanya akan memaku kaki kita untuk maju ke hadapan.


Saya suka video ini. Tengok sampai habis ye.

Ayat yang saya suka dalam video ini:
"We need to learn to love the flawed, imperfect things that we create and to forgive ourselves for creating them. Regret doesn't remind us that we did badly, it reminds us that we know that we can do better"

Alhamdulillah, saya bersyukur Allah berikan saya nyawa.

Terima kasih Allah. 

2 ulasan:

  1. birthday sis ke hari ni?

    BalasPadam
  2. selamat hari lahir... semoga sentoasa diberkati dan dimurahkn rezeki selalu aminnn

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...