Jumaat, 17 Jun 2016

Bahaya: CJ WOWShop dan Go Shop

CJ WOW Shop


GO SHOP

Ingat tak masa dulukala, ada Smart Shop? Tapi rancangan tu tak sepopular macam CJ WOWShop dan Go Shop. Saya pasti, semua orang pernah tengok logo di atas. Begitu popular di TV sekarang ni.

Tidak dinafikan sekiranya tiada apa yang nak ditonton di TV, saya akan menonton Go Shop. Tak beli pun, cuma suka tengok gelagat pengacara yang petah menjual barang.

Barang pertama yang saya beli ialah seterika di Go Shop.
go shop, steam q, iron, seterika

Seperti orang lain juga, saya pun suka membeli barangan yang sebegini. Akhirnya, saya tewas juga melihat kecanggihan seterika ini.

Tapi, indah khabar dari rupa. Seterika ini tidaklah seperti yang dilihat di TV ye. Tak pastilah kalau seterika saya sahaja, orang lain punya sama canggih dengan TV.

Maksud saya, seterika ini macam seterika biasa kita itu je. Cuma, kelebihannya, ia senang nak di bawa ke mana-mana.

Barang ke-2 yang saya beli dari Go Shop ialah:
kloken spin mop set, mop, go shop
Kloken Spin Mop Set

Ini ialah idaman mak saya. So, saya pun belilah. Balik masa cuti hari tu, mak kata dia suka sangat mop ni. Alhamdulillah. Saya pun tengok macam senang je mak guna. 

Dalam hati saya, "nasib baik mak suka, kalau tak naya aku kena beli lain huhu"

Sehari sebelum balik cuti sekolah hari tu, abah ada telefon, menyampaikan hasrat mak yang nak kan periuk baru. Aku pun jawab, "ok nanti kita tengok ye"

Sampai-sampai kat rumah je, mak cakap:
"Kak, aku nak periuk kat WOWShop"

Saya: WOWShop?

Mak: Alaa, macam Go Shop tu. Ko tak tengok ke? Dia kat TV3, NTV7, TV9

Saya: Pernah dengar, tapi tak pernah tengok.

Mak: Ha, nanti keluar iklan, aku panggil ko. Bagus kak periuk tu.

Muka mak sangat teruja ok. 

Setelah menunggu beberapa hari, iklan periuk tak keluar pun. 

Saya: Mak, ntah-ntah stok dah habis tak haha!

Mak: Eh, mana boleh habis!

Akhirnya hari Rabu, keluarlah iklan periuk idaman mak!


PN Ceramic Pot, wow shop,
PN Ceramic Pot

Terkesima aku tengok harganya! RM499 ok! Gulp Gulp. Berpeluh!

Mak:
Ko belilah periuk ni kak, semangat sikit aku nak masak. 

Saya: 
Iye mak, kita beli ye. Jangan mak tak guna pulak!

Kalau takde apa-apa rancangan yang nak ditonton, kami memang menonton WOWShop dan Go Shop ni

Nak dijadikan cerita, mak terpandang satu barangan kat WOWShop, terus mak kata:

"kak, lepas beli periuk, ko beli ni plak ek? 

Saya tak ingat apakah barang yang mak nak. Amboi! Dia dah letak dalam wishlist! Ya Allah!

Serius, lepas kejadian itu, takde nya aku nak tonton WOWShop ke Go Shop ke, depan mak. Serius bahaya bahaya!!

p/s: Siapa yang dah pernah beli barang kat WOWShop? ok tak

p/s: Siapa yang dah beli periuk PN Ceramic Pot, kasi review sket boleh? 

53 ulasan:

  1. Nasib baik saya lom tergoda dengan hos cjwowshop dan goshop nie lagi.. huhu

    BalasPadam
  2. Teringin nk bli tp pendam je bkn xde duit tp tkt xgn haha

    BalasPadam
  3. afif: alhamdulillah hehe ;)
    anies: betul! saya pun takut dah beli tak guna, memang hangin lah jawabnya

    BalasPadam
  4. kalau tengok di FB, ramai juga yang up post barang yang dibeli tidak seperti apa yang ada dalam TV.

    BalasPadam
  5. haha dah lama tak tengok tv. jadi tak tau pun ada rancangan tv mcm ni

    BalasPadam
  6. manusia mudah terpengaruh apabila dah mampu..kalau belum mampu pasti gigit jari punya

    BalasPadam
  7. apdm: oh yeke
    uncle: haha uncle busy sokmo ;)
    mrhanafi:betul tu!

    BalasPadam
  8. basib tak tergoda beli brg ni kt TV3 pun ada kan..
    tgk dgn harga rasa syg nk beli.


    jemput join GA :)

    http://ciksukataip.blogspot.my/2016/06/kad-raya-ga-by-nina_22.html

    BalasPadam
  9. nina: haha nasib tak tergoda ;)

    BalasPadam
  10. hehe..tgk gambar jer mmg sure akan beli..tu belum tgk celoteh penjual goshop/wowshopp...kompom tergoda..
    kalo nak selamat, tukar channel lain.hehehe

    BalasPadam
  11. Entri yang menarik...saya temui laman web ini dari forum luar. hebat cerita perkongsian & pengalaman. saya akan mengesyorkan laman web ini untuk kawan-kawan saya di luar sana.

    BalasPadam
  12. azlan: haha betul tu ;)
    design: terima kasih ;)

    BalasPadam
  13. memang bahaya go shop ni. ritu pernah juga tepon, nasib baik dia tak jawab call. hahah

    BalasPadam
  14. Wowshop tak pernah tengoklah tapi Go Shop tu rajin juga buat saya terpegun depan TV. Saya ada juga berangan nak beli steam iron tu tapi tak best yerk. Taknaklah then buang duit!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tergoda dgn rancangan cj wow shop..pandai diaorang promote..sy pon beli iron stim..hasil dia sgt menyenangkan saya buang duit..hampeh je iron tu..rugi duit beli..
      X percaya dah cj wow shop tu..

      Padam
  15. raihanah: haha, nasib baik, kalau tak terbang duitnya ;)

    mummy: iron tu beli yang lainlah mummy ;)

    BalasPadam
  16. Ada beli handheld steam lebih kurang bentuknya tetapi kurang berkesan.

    BalasPadam
  17. Tak tengok tv. Tak tau pun tapi konsep macam tu macam smatshop dulu dulu kot. Sayang duit nak beli periuk macam tu. I won't buy hu hu.

    BalasPadam
  18. Betul tu, seriously mmg bahaya tengok GoShop & WowShop ni sbb semua nmpk menarik. Setakat ni dah pernah beli bbrp benda dr both shops, Alhamdulillah x mslh. Bln lepas rasa nak beli periuk dr WowShop tp bila baca mixed review, x berani pulak.

    BalasPadam
  19. ingat nak beli barang kat go shop. tapi kena buat research dulu

    BalasPadam
  20. Kalau sampai boleh buat orang rasa berminat nak beli, kira memang power betul la rancangan ni

    BalasPadam
  21. akubiomed: saya punya iron pun sama, kurang berkesan
    sis rahimah: mak saya yang berkenan sangat ;)
    sis raihanah: salam jumaat
    uncle: memang sabar je nih hehe
    zurainny:ntahlah, mak saya dah berkenan, sy turutkan je...
    nik: mmg kena wat research
    sabree: mmg power, sebab tu sy tak tgk lagi dah haha!

    BalasPadam
  22. jDi rambang mata jadinya..:P

    BalasPadam
  23. Sy dah beli dah, umm mmg betul semngat jew lebih tapi display only lah jwb nyew... Pape pon not bad laa 5hri dah smpai brg nyew oke lah tu

    BalasPadam
  24. haha...baru ja tgk cjwow shop nk beli hp alcatel.tgk comment ni smua jdi tkut plak nk beli

    BalasPadam
    Balasan
    1. beli beli jangan tak beli ;)

      Padam
    2. eh yg ayah ciktom berkenan tu hp alcatel la...ada review okay x ek hp tue..ktorang adik beradik plan nak beli utk mak ayah as gift..tapi risau jgk display je hebat dr real dpt..

      Padam
    3. wah bagusnya, beli hadiah untuk ayah...sweet sangat ;)

      Padam
  25. kalau dah buat pesanan boleh ke nak cancel balik sbb menyesal??

    BalasPadam
  26. memang bahay sangat goshop dan wowshop ni...
    cikguuu..ciktom pun first beli barang goshop tu iron steam tu..tgok penjual tu bt review bukan main lagi..bila beli..tgok2 biasa je & pendapat ct tak berbaloi dgn harga RM199. tapi beli sebab emak teringin sangat..hehe...

    yg wowshop tu ayah ciktom beli set periuk diamond harga rm299 hadiah kawin kat ciktom..xlama lepas ayh beli lagi mom wowshop..ura2 minggu lepas..berkenan hp woshop plk...

    adoi...kesimpulan mmg bahayaaaa....
    hahaha...

    BalasPadam
    Balasan
    1. iron tu tak hebat mana pun huh!
      kan, sangat bahaya hehe

      Padam
    2. memang..beza sgt display dengan yg dapat...
      esok ciktom kena call wowshop..ayah berkenan jgk hp wowshop tu..kitorang berpakat adik beradik nak beli 2 bijik hadiah untuk emak ayah..harap2 la hpnya bagus macam display..pujuk ayah nak beli hp lain..tapi beria jgk dia nak yg wowshop..layankan jelah..huhu...

      Padam
    3. Saya pun dh cuba pujuk mak beli periuk lain, tapi dia nak jugak periuk tu, in syaa aallah kalau ada masa nanti sy review periuk tu

      Padam
    4. biasalah kalau dah berkenan kan..bagi sejuta barang yg lain pun tak nak..hehe

      baik..nanti ciktom tunggu reviewnya...alhamdulillah hp alcatel pixi 4 tu pun dh selamat smpi kat tangan mak ayah ciktom di kampung..tapi diorang x familiar lagi nak guna hp touch screen..haha

      Padam
    5. wah, nanti boleh lah cik tom review hp alcatel tu ye ;)

      Padam
  27. Hahhhahhaa.... inagtkan apa yang bahayanya tadi title suspen.
    Mujurlah LAZADA dan ZALORA kat website

    BalasPadam
  28. husband dh pesan kalau tak pakai jangan beli...

    BalasPadam
  29. so far saya beli barang dr go shop sangat berpuashati, sebelum beli saya akan baca review pembeli terdahulu. tapi mcm sterika tu mmg best selain ringan senang sangat nak guna. tp barang2 elektrik yg jenama dia saya tak familiar saya tak beli

    BalasPadam
  30. Tanpa Nama01 Mei, 2017

    Jurujual yg nk promosi periok belanga buat masakan tu biarlah berpakaian elok sikit mcm org melayu...tak payah nk pakai yg nmpk ketiaklah..geli tengok....mcm jurujual di chanel 303 pulak....

    BalasPadam
  31. Tanpa Nama12 Mei, 2017

    Penah masuk kedai brg borong china..dh byk kedai mcm ni sekarang..ada ja iron jenis mcm ni..x sampai rm50 pun..rasa lebih kurang saja dgn di wow n gosh tu..

    BalasPadam
  32. salam..ok ke kloken spin mop set ni..dah brp lama guna ye :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam, mak saya cakap ok (nampak berseri2 je muka mak masa guna)

      umur mop tu belum cukup setahun, maybe 8/9 bulan

      Padam
    2. Tanpa Nama08 Jun, 2017

      Hajat hati nk beli iron ajaib katanye blh selesai problem utk iron bju dng mudah so xjdi lah klu xrugi ye hehe tq share info ni

      Padam
  33. Tanpa Nama04 Julai, 2017

    Hahaha adoiii sama kes dgn mak sy lah..bezanya dia ada duit sndri sbb abg mmg masukkan duit seribu sbulan dlm akaun mak 😂😂😂 ade je yg brkenan, dia terus call utk order..

    BalasPadam
  34. Di pendekan cerita
    Xpayah beli iron di cj wow shop tu.
    Iklan bukan main lagi..sekali beli hampeh

    BalasPadam
  35. terjumpa blog ni pon sbb dok cari website cj wowshop tu. tiba2 mak dok panggil2 suruh tgk tv, rupa2nya dah tergoda dgn salah satu produk..skrg dlm dilema nak beli kat wowshop ke nak cari kat website lain? haha

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...