Saturday, January 21, 2012

Tawaran Permohonan Ke Sekolah Pertukangan Perantis Tentera Darat (SPPTD) 2012

                                          
Tentera Darat Malaysia mempelawa pelajar-pelajar lelaki lepasan PMR untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang Vokasional selama 2 tahun di Sekolah Pertukangan Perantis Tentera Darat (SPPTD), Port Dickson, Negeri Sembilan. Sebuah sekolah berasrama penuh, lengkap dengan semua kemudahan yang disediakan secara percuma. Anda juga akan diberikan ealaun bulanan dan setelah tamat pengajian, anda akan terus diberikan pekerjaan yang tetap dalam Angkatan Tentera Malaysia.


Sila lihat untuk maklumat lanjut.


Tarikh temuduga: 26 Januari 2012
Tempat: Sekolah Pertukangan Perantis Tentera           Darat (SPPTD), Kem Si Rusa, 71050 Port Dickson, Negeri Sembilan.
No. Telefon: 03-21753000 sambungan 3175 atau 3178


Sumber: dari Utusan Malaysia dan web
                      



20 comments:

Anonymous said...

Sekolah ni ambil lagi ke murid untuk tahun 2013?

saiful said...

sekolah ni amik lagi kan murid form 4 tahun depan ?

cikgu siti hazreen said...

maaf, saya tak pasti. apa kata berhubung terus dengan pihak berkenaan ya ;)

saiful said...

kalau nak mohon kena pegi sana he ?

cikgu siti hazreen said...

sila dapatkan maklumat dengan menelefon nombor di atas ye ;)

pos ter said...

Minta maaf. Saya ingin bertanya, adakah peluang untuk memasuki SPPTD masih terbuka? Kerana saya berminat untuk menyertainya selepas gagal dalam ujian kelayakan untuk memasuki MTD. Saya sangat berharap agar cikgu boleh membantu saya dalam hal ini.Untuk pengetahuan cikgu saya berasa sangat kecewa selepas gagal untuk menyertai MTD kerana cita-cita saya untuk menjadi seorang pegawai tentera bagaikan terkubur begitu sahaja. Selepas mengetahui tentang SPPTD saya sangat menaruh impian yang tinggi untuk melanjutkan pelajaran di sana selepas PMR untuk tingkatan 4 pada tahun 2013. Walaupun tidak berjaya memasuki MTD namun saya bersemangat untuk menyertai MTD kerana cita-cita saya adalah untuk menjadi seorang tentera yang berjawatan tinggi. Sekali lagi saya memohon agar cikgu dapat membantu saya untuk menyertai SPPTD.

Anonymous said...

Bila permohonan SPPTD dibuka untuk kemasukan tahun 2013 ?

anyspieya said...

Assalamualaikum..tumpang tanya sekolah perintis untuk perempuan ada tak?terima kasih. :)

cikgu siti hazreen said...

maaf, saya tak pasti tentang itu ;)

Anonymous said...

kenapa iklan tentang pengambilan perintis putera takde disiarkn di akhbar utama pd 12/1 ?

Anonymous said...

entah apa masalahnya...langsung takde kabar pasal pengambilan perantis putera 2013...sy sampai call MOD, diorang bg no. yg sama jugak utk check, dah 2 hari sy call no. tu tak berjawab....(sigh)

Syam Iza said...

btl ke tmuduga 16/1 nie d tunda...

Anonymous said...

bila panggilan ke dua. tarikh temuduga tu bila. temuduga yang pertama dah terlepas sebab tersalah beli surat khabar.

Zharfan Johari said...

assalamualaikum..sye ingin bertanye,sekolah SPPTD untuk pelajar tahun 2014 bile permohonan dan dimana ingin memohon..harap pertanyaan sye di balas...terima kasih...

cikgu siti hazreen said...

zharfan: saya tak pasti bagi pengambilan 2014

Anonymous said...

kalau cikgu tahu bile pengambilan untuk tahun 2014..tlong britahu sya..
h

Fairuz Pedot said...

salam sy ingin brtanyankn..bagai mana sy ingin tahu tentang info..pengambilan sesi 2015

Cr. Siti Hazreen Shahrom said...

ws Fairus Pedot, saya belum ada info mengenai pengambilan 2015.

Anonymous said...

apekah info kelayakan 2015

Cr. Siti Hazreen Shahrom said...

anon: belum ada info lagi bagi tahun 2015

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...