Sabtu, 21 Januari 2012

Tawaran Permohonan Ke Sekolah Pertukangan Perantis Tentera Darat (SPPTD) 2012

                                          
Tentera Darat Malaysia mempelawa pelajar-pelajar lelaki lepasan PMR untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang Vokasional selama 2 tahun di Sekolah Pertukangan Perantis Tentera Darat (SPPTD), Port Dickson, Negeri Sembilan. Sebuah sekolah berasrama penuh, lengkap dengan semua kemudahan yang disediakan secara percuma. Anda juga akan diberikan ealaun bulanan dan setelah tamat pengajian, anda akan terus diberikan pekerjaan yang tetap dalam Angkatan Tentera Malaysia.


Sila lihat untuk maklumat lanjut.


Tarikh temuduga: 26 Januari 2012
Tempat: Sekolah Pertukangan Perantis Tentera           Darat (SPPTD), Kem Si Rusa, 71050 Port Dickson, Negeri Sembilan.
No. Telefon: 03-21753000 sambungan 3175 atau 3178


Sumber: dari Utusan Malaysia dan web
                      



29 ulasan:

  1. Sekolah ni ambil lagi ke murid untuk tahun 2013?

    BalasPadam
  2. sekolah ni amik lagi kan murid form 4 tahun depan ?

    BalasPadam
  3. maaf, saya tak pasti. apa kata berhubung terus dengan pihak berkenaan ya ;)

    BalasPadam
  4. kalau nak mohon kena pegi sana he ?

    BalasPadam
  5. sila dapatkan maklumat dengan menelefon nombor di atas ye ;)

    BalasPadam
  6. Minta maaf. Saya ingin bertanya, adakah peluang untuk memasuki SPPTD masih terbuka? Kerana saya berminat untuk menyertainya selepas gagal dalam ujian kelayakan untuk memasuki MTD. Saya sangat berharap agar cikgu boleh membantu saya dalam hal ini.Untuk pengetahuan cikgu saya berasa sangat kecewa selepas gagal untuk menyertai MTD kerana cita-cita saya untuk menjadi seorang pegawai tentera bagaikan terkubur begitu sahaja. Selepas mengetahui tentang SPPTD saya sangat menaruh impian yang tinggi untuk melanjutkan pelajaran di sana selepas PMR untuk tingkatan 4 pada tahun 2013. Walaupun tidak berjaya memasuki MTD namun saya bersemangat untuk menyertai MTD kerana cita-cita saya adalah untuk menjadi seorang tentera yang berjawatan tinggi. Sekali lagi saya memohon agar cikgu dapat membantu saya untuk menyertai SPPTD.

    BalasPadam
  7. Bila permohonan SPPTD dibuka untuk kemasukan tahun 2013 ?

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum..tumpang tanya sekolah perintis untuk perempuan ada tak?terima kasih. :)

    BalasPadam
  9. maaf, saya tak pasti tentang itu ;)

    BalasPadam
  10. kenapa iklan tentang pengambilan perintis putera takde disiarkn di akhbar utama pd 12/1 ?

    BalasPadam
  11. entah apa masalahnya...langsung takde kabar pasal pengambilan perantis putera 2013...sy sampai call MOD, diorang bg no. yg sama jugak utk check, dah 2 hari sy call no. tu tak berjawab....(sigh)

    BalasPadam
  12. btl ke tmuduga 16/1 nie d tunda...

    BalasPadam
  13. bila panggilan ke dua. tarikh temuduga tu bila. temuduga yang pertama dah terlepas sebab tersalah beli surat khabar.

    BalasPadam
  14. assalamualaikum..sye ingin bertanye,sekolah SPPTD untuk pelajar tahun 2014 bile permohonan dan dimana ingin memohon..harap pertanyaan sye di balas...terima kasih...

    BalasPadam
  15. zharfan: saya tak pasti bagi pengambilan 2014

    BalasPadam
  16. kalau cikgu tahu bile pengambilan untuk tahun 2014..tlong britahu sya..
    h

    BalasPadam
  17. salam sy ingin brtanyankn..bagai mana sy ingin tahu tentang info..pengambilan sesi 2015

    BalasPadam
  18. ws Fairus Pedot, saya belum ada info mengenai pengambilan 2015.

    BalasPadam
    Balasan
    1. untuk pengetahuan semua...sy sebgai bekas putera sekolah pertukangan perantis ingin memberi tahu..spptd telah ditutup n tiada pengambilan buat masa ni...mgkin suatu hari nanti..???...kami di pihak putera tidak dapat memberi apa apa harapan untuk generasi seterusnya

      Padam
    2. Knp encik.. Sy berminat unk join sek ni... Tapi encik cakap mcm ni skrng.. Betul ke tiada pengambilam unk sesi 2015

      Padam
  19. apekah info kelayakan 2015

    BalasPadam
  20. anon: belum ada info lagi bagi tahun 2015

    BalasPadam
  21. Masih terbuka ke untuk kemasukan tingkatan 5..sebb saya telah gagal masuk mtd..saya berharap sngt boleh masuk

    BalasPadam
  22. Had umo bg kemasukkan SPPTD...dan xdk ker info bila sesi pngambilan...sy dh bnyk kali mncuba ATM tp xdk rzeki...bila sesi pngmbilan n bper had umo yg dibenarkan mmndng kn sy dh 24thn....

    BalasPadam
  23. Bila nak buka untuk 2016(perantis)

    BalasPadam
  24. Info utk 2016 ada tk ? Tqingin sngd niyy

    BalasPadam
  25. Bilaa nk buka utk 2016 ?

    BalasPadam
  26. Assalam saya nak tanya kemasukan ke SPPTD 2017 bukak bila?

    BalasPadam
  27. najmi: setakat ini, saya tak dengar lagi info untuk 2016/2017

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...