Ahad, 24 Oktober 2010

Aku Tak Pernah Merasa Lawatan Sekolah Sehinggalah...

           Aku rasa ada dikalangan anda semua yang pernah merasa lawatan yang dianjurkan oleh pihak sekolah masa bergelar pelajar dulu. Aku tak pernah pun merasa nikmatnya lawatan dengan kawan-kawan sekolah sehinggalah aku berada di Tingkatan 6 (aku lupa pulak sama ada tingkatan 6 rendah atau 6 atas) memang jenis pelupa lah aku ni...ish ish ish.

           Kenapa ye aku tak pernah pergi lawatan sebelum tingkatan 6? Sebabnya abah aku tu jenis yang terlalu lah penyayang nak lepaskan aku si anak intan payungnya (ceh wah) untuk pergi berjalan-jalan...lagi satu, mungkin juga disebabkan faktor kewangan yang tidak mengizinkan aku pergi. 

        Kenapa aku dapat pergi pula masa berada di Tingkatan 6? Sebab masa itu, aku adalah ahli Kelab Pengguna. Kelab Pengguna (kalau tak silap akulah) yang menganjurkan lawatan ke Muzium Abu Bakar Johor. dan mungkin juga, waktu itu, faktor kewangan juga mengizinkan aku pergi. Masih tersimpan rapi, gambar-gambar kenangan rombongan ini. Tapi tak boleh nak di upload di sini sebab aku tiada scanner. Almaklumlah, zaman dulu-dulu mana ada kamera digital. 

          Best tau sebenarnya, jika kita mengikuti rombongan sekolah, bayarannya berpatutan dan ada cikgu yang sentiasa pastikan keselamatan kita. Berseronok dengan kawan-kawan, menimba pengalaman yang baru, tentunya akan memahat kenangan yang terindah ^_^

            

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...