Jumaat, 27 Ogos 2010

Aku + Kopi O + Karipap Sardin = Tak Boleh Dipisahkan :)


            Menu wajib aku dibulan puasa ialah Kopi O panas (bukan sebarang kopi tau, kopi cap TV dari Kluang) dan karipap sardin.....ermmm, sedap sangat. Impak makanan ini sangat kuat. Contohnya, apabila aku rasakan dah cukup membeli juadah untuk berbuka puasa, aku pasti akan membeli juga karipap sardin walaupun hanya 3 biji sahaja. haha

            Pada hari biasa, agak sukar bertemu dengan karipap sardin yang 5 bintang. Walaupun begitu, karipap yang 3 bintang pun aku bedal juga asalkan karipap sardin.

           Aku jatuh cinta dengan karipap sardin ini sejak kecil lagi. Seingat aku, karipap sardin yang dibuat oleh mak rakan sekelas aku-masa di Sekolah Agama Rakyat Kg. Tengah Kluang, untuk jamuan akhir tahun memang tak boleh lupa. Masa itu aku kecil lagi, mungkin dalam umur 9 atau 10 tahun. Ustazah hadkan seorang 1 biji karipap sahaja. Huhu. Kalau tak di hadkan, aku rasa, mahu aku bedal 5 biji haha. Karipap ini, memang best giler, tak pernah lagi aku jumpa karipap sardin yang sesedap ini. Aku bagi 10 bintang :)

           Aku menjadi pening untuk mencari karipap sardin (yang hanya ada sardin sahaja) kerana selalunya penjual akan campur dengan kentang. Tapi aku dah jumpa karipap sardin yang isinya sardin sahaja iaitu di bazaar Ramadhan Taman Puan Chik :) Karipap akak ini 5 bintang!

             Aku pastinya akan merindui karipap jualannya setelah tamat bulan Ramadhan huhu. Selagi ada bulan puasa ini kak, saya akan jadi pelanggan setia akak :) 5 bintang untuk karipap sardin jualan akak!


4 ulasan:

  1. hehehhe rin nak lg sedap buat sendiri rin. bila2 terasa nak blh dapat segera heheheh. :P jempu dtg raya guma aku ntt aku buat karipap sardin special utk kau heheheh

    BalasPadam
  2. wow karipap sardin special dari Arai tuuuu...ok ok nanti aku inform bila nak datang ye :)

    BalasPadam
  3. heheheh kn bgtau awl2 aku dah mula kerja ari ni huhuhuhu ntt sabut or ahad pun klu ada program kn kerja huhuhuhu

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...