Saya dah bersama Takaful Ikhlas (pemilik polisi, bukan agen) sejak dari tahun 2009 lagi.
Bila agen saya hilang tanpa khabar berita, saya pun terfikir nak bertukar kepada takaful yang lain.
Lalu saya ke bangunan Takaful Ikhlas Bahau, untuk bertanyakan cara-cara untuk saya menghentikan takaful saya.
Sudah rezeki, agen yang kebetulan berada di bangunan Takaful Ikhlas, Bahau pada waktu itu. Jadi, bertukarlah nama agen tut kepada agen tut.
Pada ketika itu, saya sedang mempertimbangkan 1 produk takaful yang sangat terkenal (sahabat baik saya mengambil polisi takaful syarikat itu, lalu saya pun terpengaruh). Sahabat baik saya selalu bercerita tentang betapa cekapnya agen beliau mengendalikan kes-kes keluarganya. Mungkin inilah yang dikatakan faktor rakan sebaya! Ahaks!!
Jadi, saya pun bertukar agen Takaful Ikhlas dari si tut kepada si tut.
Takaful Ikhlas yang saya ambil tu, pelan yang biasa (tiada kad perubatan atau medical card).
Tahun 2016, sahabat baik saya, (sekali lagi) hehe, asyik bercakap tentang kad perubatan. Betapa pentinya kad perubatan bla bla bla. Nak tak nak, kena hadap jugak lah kan. Hari-hari saya makan bersama dia. Haha!!
Hendak dijadikan cerita, muncul agen takaful tut di sekolah, mempromosikan kad perubatan takaful tut. Macam biasalah, saya memang tak suka di desak. Sila beri masa saya bertenang.
Serius, sebenarnya, saya dah jatuh hati dengan produk kad perubatan takaful dia. Malangnya, pada suatu hari, dia whatsapp saya, dengan mengatakan, dia hendak daftarkan saya dengan segera sebab ada promosi akhir tahun. Hah??
Saya katakan padanya bahawa saya perlukan masa. Masa itu, dah lah telefon samsung saya skrinnya pecah. Dapat pulak whatapps memaksa macam tu...kalau korang, korang rasa apa??