Aku menghantar printer untuk dibaiki pada hari Jumaat yang lepas setelah merujuk kepada salah seorang guru yang mempunyai masalah printer sama seperti ku.
"Akak letak sini printer, nanti juruteknik tengok apa yang rosak"
"Ok"
"Kalau RM50 ke bawah, kami terus buat, kalau RM50 ke atas, kami telefon dulu akak"
"Ok"
Setelah mengambil resit, aku pun beredar. Sampai ke hari ini, aku tak menerima sebarang panggilan telefon, jadi, aku pun telefon kedai komputer itu.
"Saya ada hantar printer Canon hari tu, dah siap ke?"
"Ok, sudah siap. You boleh datang ambil"
"Berapa ringgit?" (dalam jangkaan aku, hanya bawah RM50 sebab kedai tak telefon)
"RM108"
"Hah! Apsal sampai RM108?"
"Itu katrij warna RM 78, Itu....
Tak sempat dia nak habiskan dialog, aku potong...
"Apsal tukar katrij pulak?"
"Itu juruteknik cakap, katrij akak rosak"
"Mana ada rosak, itu baru tukar, itu katrij original, bukan refill punya" (masa ni aku memang hangin giler di buatnya)
"Saya tak tau lor, itu juruteknik cakap, katrij rosak, dia sudah tukar"
"Itu roller sudah tukar?"
"Sudah"
"Ok, berapa?"
"RM30"
"You cakap dengan saya haritu, kalau atas RM50, you mau call, sekarang you sudah buat? Saya mahu katrij saya, you masukkan balik, katrij you, saya tak mau. (waktu ni teringat kat Tribunal Pengguna je)
"Ok-ok"
"Nanti saya datang ambil"
Mentang-mentanglah hari ni gaji, dia nak letak RM108, kenapa dia tak tukar yang katrij hitam, walaupun hitam itu dah 3 kali refill? Kenapa nak tukar katrij warna yang baru beli? Memang salah oranglah dia buat. Tak berkesempatan pula aku nak pergi ambil printer. Tak pe, esok aku pergi, nak tengok macam mana printer aku dikerjakannya. Rasanya, inilah pertama dan terakhir aku hantar kat kedai kau lah...ishhh...